Regulamin sklepu internetowego Re-Na.pl

określający m.in. zasady zawierania umów sprzedaży poprzez sklep, zawierający najważniejsze
informacje o Sprzedawcy, sklepie oraz o prawach Konsumenta.
SPIS TREŚCI
§ 1 Definicje
§ 2 Kontakt ze Sprzedawcą
§ 3 Wymogi techniczne
§ 4 Zakupy w Sklepie
§ 5 Płatności
§ 6 Realizacja zamówienia
§ 7 Prawo odstąpienia od umowy
§ 8 Wyjątki od prawa odstąpienia od umowy
§ 9 Reklamacje
§ 10 Dane osobowe
§ 11 Zastrzeżenia
Załącznik nr 1: Wzór formularza odstąpienia od umowy

§ 1 DEFINICJE
Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
Konto – uregulowana odrębnym regulaminem nieodpłatna funkcja Sklepu (usługa świadczona drogą
elektroniczną), dzięki której Kupujący może założyć w Sklepie swoje indywidualne Konto.
Konsument – konsument w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
Kupujący – każdy podmiot kupujący w Sklepie.
Regulamin – niniejszy regulamin.


Właścicielami sklepu internetowego działającego pod adresem https://www.re-na.pl/ jest firma Re-Na, Natalia i Renata Skoracka, adres e-mail re.na.polski.sklep@gmail.com zwanej dalej: ,,Sklep internetowy” lub ,,sprzedawca”.


§ 2 KONTAKT ZE SPRZEDAWCĄ
1. Adres e-mail: re.na.polski.sklep@gmail.com 

2. Telefon: 667575265

§ 3 WYMOGI TECHNICZNE
1. Dla prawidłowego funkcjonowania Sklepu potrzebne jest:
• urządzenie z dostępem do Internetu
• przeglądarka internetowa obsługująca JavaScript oraz pliki cookies.
2. Dla złożenia zamówienia w Sklepie, poza wymogami określonymi w ust. 1, niezbędne jest
aktywne konto e-mail.


§ 4 ZAKUPY W SKLEPIE
1. Ceny towarów widoczne w Sklepie są całkowitymi cenami za towar.

2. Sprzedawca zwraca uwagę, że na całkowitą cenę zamówienia składają się wskazane w
Sklepie: cena za towar oraz, jeśli w danym przypadku ma to zastosowanie, koszty dostawy
towaru.
3. Wybrany do kupienia towar należy dodać do koszyka w Sklepie.
4. Następnie Kupujący wybiera z dostępnych w Sklepie: sposób dostawy towaru oraz metodę
płatności za zamówienie, a także podaje dane niezbędne do zrealizowania złożonego
zamówienia.
5. Zamówienie zostaje złożone w momencie potwierdzenia jego treści i zaakceptowania
Regulaminu przez Kupującego.
6. Złożenie zamówienia jest tożsame z zawarciem umowy sprzedaży pomiędzy Kupującym a
Sprzedawcą.
7. Sprzedawca przekaże Konsumentowi potwierdzenie zawarcia umowy sprzedaży na trwałym
nośniku najpóźniej w momencie dostarczenia towaru.
8. Kupujący może zarejestrować się w Sklepie tj. założyć w nim Konto lub dokonywać zakupów
bez rejestracji poprzez podawanie swoich danych przy każdym ewentualnym zamówieniu.


§ 5 PŁATNOŚCI
1. Za złożone zamówienie można zapłacić, w zależności od wyboru Kupującego:
a. Zwykłym przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy.
b. Za pośrednictwem platformy płatniczej:
– Płatności online Przelewy24
2. W przypadku wybrania przez Kupującego płatności z góry, za zamówienie należy zapłacić w
terminie 2 Dni roboczych od złożenia zamówienia.
3. Sprzedawca informuje, że w przypadku niektórych metod płatności, ze względu na ich
specyfikę, opłacenie zamówienia tą metodą jest możliwe wyłącznie bezpośrednio po złożeniu
zamówienia.
4. Po złożeniu zamówienia i nieopłaceniu go w czasie 60 min poprzez udostępnione przez nas
formy płatności umowa sprzedaży zostaje rozwiązana z winy Klienta, a zamówienie
automatycznie anulowane.


§ 6 REALIZACJA ZAMÓWIENIA
1. Sprzedawca jest obowiązany do dostarczenia towaru bez wad.
2. Termin realizacji zamówienia wskazany jest w Sklepie.
3. W przypadku, gdy Kupujący wybrał płatność z góry za zamówienie, Sprzedawca przystąpi do
realizacji zamówienia po jego opłaceniu.
4. W sytuacji, gdy w ramach jednego zamówienia Kupujący zakupił towary o różnym terminie
realizacji, zamówienie zostanie zrealizowane w terminie właściwym dla towaru o
najdłuższym terminie.
5. Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej.
Dostępne aktualnie metody oraz koszty dostawy Produktu są wskazywane Klientowi na
podstronie danego Produktu, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania
się Umową Sprzedaży.
6. Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówione Towary: Zwykły przelew na
rachunek bankowy Sprzedawcy, Płatność za pobraniem, Płatności BLIK, karta płatnicza,
przelew elektroniczny (poprzez zewnętrzny system płatności Przelewy24 )
7. Dostępne sposoby dostawy mogą zależeć od wybranego przez Klienta sposobu płatności lub
Produktu. Dostępne sposoby dostawy mogą ulegać zmianie w przypadku składania kilku
Zamówień jednocześnie, w szczególności z uwagi na Produkty nimi objęte.
8. Towary zakupione w Sklepie dostarczane są w zależności od tego jaką metodę dostawy wybrał Kupujący:
d. Za pośrednictwem firmy kurierskiej
e. Do paczkomatów InPost

9. Przesyłka zawierająca zamówione przez Klienta Produkty jest dostarczana do Klienta na następujące sposoby:
a. na adres podany przez Klienta w formularzu Zamówienia;
b. do wybranego przez Klienta z listy udostępnionej w formularzu Zamówienia Punktu Odbioru;

10. Zmiana adresu dostawy po złożeniu Zamówienia przez Klienta może zostać dokonana na wniosek Klienta skierowany
pod adres e-mail re.na.polski.sklep@gmail.com , z jednoczesnym zastrzeżeniem, że Sprzedawca może nie uwzględnić tego wniosku w sytuacji, kiedy Produkt zostanie już wysłany do Klienta.

11. Re-Na  oferuje następujące możliwości dostawy Produktów do Klienta:
a. przesyłka kurierska;
b. dostawa do PACZKOMATÓW ;

12. Na łączny czas dostawy Zamówienia składa się czas realizacji Zamówienia przez Sprzedawcę oraz czas dostarczenia
Produktu przez przewoźnika. Czas realizacji Zamówienia liczony jest od momentu potwierdzenia przez Sprzedawcę przyjęcia Zamówienia do realizacji, czyli  do momentu nadania przesyłki zawierającej zamówione Produkty i wynosi maksymalnie 10 dni roboczych. Czas dostarczenia Zamówienia przez danego przewoźnika jest uzależniony od wybranej przez Klienta formy dostawy i związany z Regulaminem danego przewoźnika.

13. Przy zamówieniu z adnotacją PRE-ORDER, czas realizacji zamówienia rozpocznie się w momencie
o którym jest mowa przy produkcie z dopiskiem PRE- ORDER ( konkretna data ).

14. Przedmioty robione na zamówienie nie podlegają zwrotowi.

15. Produkty robione na zamówienie możemy wystawić jako kolejną propozycję naszych produktów.

16. Przy zamówieniu produktów należy wpłacić zaliczkę minimum 50% wartości produktu. (Nie wliczane są koszty przesyłki).


§ 7 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
1. Konsument lub przedsiębiorca dokonujący zakupów w celach niezwiązanych z prowadzoną działalnością ma prawo odstąpić od umowy zawartej ze Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu, z zastrzeżeniem § 8 Regulaminu, w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
2. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia:
f. w którym Konsument lub przedsiębiorca dokonujący zakupów w celach niezwiązanych z prowadzoną działalnością wszedł w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta lub przedsiębiorcę
dokonującego zakupów w celach niezwiązanych z prowadzoną działalnością weszła w posiadanie tego towaru.
g. w którym Konsument lub przedsiębiorca dokonujący zakupów w celach niezwiązanych z prowadzoną działalnością wszedł w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta lub
przedsiębiorcę dokonującego zakupów w celach niezwiązanych z prowadzoną działalnością, weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności wielu rzeczy, które dostarczane są osobno.
h. zawarcia umowy – w przypadku umowy o dostarczenie treści cyfrowych.
3. Aby Konsument lub przedsiębiorca dokonujący zakupów w celach niezwiązanych z prowadzoną działalnością mógł skorzystać z prawa odstąpienia od umowy musi poinformować Sprzedawcę, korzystając z danych podanych w § 2 Regulaminu, o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub informacja przekazana pocztą elektroniczną).
4. Konsument lub przedsiębiorca dokonujący zakupów w celach niezwiązanych z prowadzoną działalnością może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy umieszczonego na końcu Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
5. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy wystarczy, że Konsument lub przedsiębiorca dokonujący zakupów w celach niezwiązanych z prowadzoną działalnością wyśle informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

SKUTKI ODSTĄPIENIA OD UMOWY
6. W przypadku odstąpienia od zawartej umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi lub
przedsiębiorcy dokonującemu zakupów w celach niezwiązanych z prowadzoną działalnością
wszystkie otrzymane od niego płatności, z wyłączeniem kosztów dostarczenia towaru.
Płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały
przez Konsumenta lub przedsiębiorcę dokonującego zakupów w celach niezwiązanych z
prowadzoną działalnością użyte w pierwotnej transakcji lub tradycyjnym przelewem
bankowym na konto Konsumenta.
7. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub do
czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi
wcześniej.
8. Sprzedawca prosi o zwracanie towaru na adres: Olszewo 23, 64-030 Śmigiel niezwłocznie,
a w każdym razie nie później niż 7 dni od dnia, w którym Konsument lub przedsiębiorca
dokonujący zakupów w celach niezwiązanych z prowadzoną działalnością poinformował
Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy sprzedaży. Termin jest zachowany, jeżeli Konsument lub
przedsiębiorca dokonujący zakupów w celach niezwiązanych z prowadzoną działalnością
odeśle towar przed upływem terminu 14 dni.
9. Konsument lub przedsiębiorca dokonujący zakupów w celach niezwiązanych z prowadzoną
działalnością ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
10. Konsument lub przedsiębiorca dokonujący zakupów w celach niezwiązanych z prowadzoną
działalnością odpowiada tylko za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z
niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania
towaru.
11. Jeśli towar ze względu na swój charakter nie może zostać odesłany w zwykłym trybie pocztą
Konsument lub przedsiębiorca dokonujący zakupów w celach niezwiązanych z prowadzoną
działalnością również będzie musiał ponieść bezpośrednie koszty zwrotu towarów. O
szacowanej wysokości tych kosztów Konsument lub przedsiębiorca dokonujący zakupów w
celach niezwiązanych z prowadzoną działalnością zostanie poinformowany przez Sprzedawcę
w opisie towaru w Sklepie lub podczas składania zamówienia.


§ 8 WYJĄTKI OD PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
1. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w
odniesieniu do umowy:
a. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana
według specyfikacji Konsumenta lub przedsiębiorcy dokonującego zakupów w celach
niezwiązanych z prowadzoną działalnością lub służąca zaspokojeniu jego
zindywidualizowanych potrzeb.
b. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub
mająca krótki termin przydatności do użycia.
c. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym
opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na
ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte
po dostarczeniu.
d. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na
swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
e. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo
programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli
opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
f. o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o
prenumeratę.
g. w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi
przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu
do odstąpienia od umowy.
h. o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli
spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem
terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o
utracie prawa odstąpienia od umowy.
2. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje podmiotowi innemu niż
Konsument lub przedsiębiorca dokonujący zakupów w celach niezwiązanych z prowadzoną
działalnością.


§ 9 REKLAMACJE
1. W przypadku wystąpienia wady towaru Kupujący ma możliwość reklamowania wadliwego
towaru na podstawie uregulowanej w Kodeksie cywilnym rękojmi lub gwarancji, o ile
gwarancja została udzielona.
2. Korzystając z rękojmi Kupujący może, na zasadach oraz w terminach określonych w
Kodeksie cywilnym:
a. złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny
b. przy wadzie istotnej – złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy
c. żądać wymiany rzeczy na wolną od wad
d. żądać usunięcia wady
4. Sprzedawca prosi o składanie reklamacji na podstawie rękojmi na adres pocztowy lub
elektroniczny wskazany w § 2 Regulaminu.
5. Jeśli okaże się, że dla rozpatrzenia reklamacji konieczne jest dostarczenie reklamowanego
towaru do Sprzedawcy, Kupujący jest zobowiązany do dostarczenia tego towaru, w przypadku
Konsumenta na koszt Sprzedawcy, na adres Olszewo 23, 64-030 Śmigiel

6. Jeśli na towar została udzielona dodatkowo gwarancja, informacja o niej, a także o jej
warunkach, jest dostępna w opisie produktu w Sklepie.
7. Reklamacje dotyczące działania Sklepu należy kierować na adres e-mail wskazany w § 2
Regulaminu.
8. Rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę nastąpi w terminie do 14 dni.


POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA
ROSZCZEŃ
9. W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez
Konsumenta lub przedsiębiorcę dokonującego zakupów w celach niezwiązanych z
prowadzoną działalnością rezultatu, Konsument lub przedsiębiorca dokonujący zakupów w
celach niezwiązanych z prowadzoną działalnością może skorzystać m.in. z:
e. mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji
Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady
postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się tutaj: https://
www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595.
f. pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego
działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego
należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do
zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest pod adresem: https://
www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596.
g. bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika Konsumentów.
h. internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/
odr/.


§ 10 DANE OSOBOWE
1. Administratorem danych osobowych przekazanych przez Kupującego podczas korzystania ze
Sklepu jest Sprzedawca. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych
przez Sprzedawcę – w tym o pozostałych celach oraz podstawach przetwarzania danych, a
także o odbiorcach danych – znajdują się w dostępnej w Sklepie Polityce prywatności – ze
względu na zasadę przejrzystości, zawartą w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych – „RODO”.
2. Celem przetwarzania danych Kupującego przez Sprzedawcę, podanych przez Kupującego w
związku z zakupami w Sklepie, jest realizacja zamówień. Podstawą przetwarzania danych
osobowych w tym przypadku jest:
• umowa sprzedaży lub działania podejmowane na żądanie Kupującego, zmierzające do
jej zawarcia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
• ciążący na Sprzedawcy obowiązek prawny związany z rachunkowością (art. 6 ust. 1
lit. c) oraz
• prawnie uzasadniony interes Sprzedawcy, polegający na przetwarzaniu danych w celu
ustalenia, dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
3. Podanie danych przez Kupującego jest dobrowolne, ale jednocześnie konieczne do zawarcia
umowy sprzedaży. Niepodanie danych uniemożliwi zawarcie umowy sprzedaży w Sklepie.
4. Dane Kupującego podane w związku z zakupami w Sklepie będą przetwarzane do momentu,
w którym:
i. na Sprzedawcy przestanie ciążyć obowiązek prawny, zobowiązujący go do
przetwarzania danych Kupującego;
j. ustanie możliwość dochodzenia roszczeń przez Kupującego lub Sprzedawcę,
związanych z umową sprzedaży zawartą przez Sklep;
k. zostanie przyjęty sprzeciw Kupującego wobec przetwarzania jego danych osobowych
– w przypadku gdy podstawą przetwarzania danych był uzasadniony interes Sprzedawcy

 – w zależności od tego, co ma zastosowanie w danym przypadku i co nastąpi najpóźniej.
5. Kupującemu przysługuje prawo żądania:
a. dostępu do swoich danych osobowych,
b. ich sprostowania,
c. usunięcia,
d. ograniczenia przetwarzania,
e. żądania przeniesienia danych do innego administratora
a także prawo:
6. W celu realizacji swoich praw, Kupujący powinien skontaktować się ze Sprzedawcą przy
wykorzystaniu danych z § 2 Regulaminu.
7. W przypadku gdy Kupujący uzna, że jego dane są przetwarzane niezgodnie z prawem,
Kupujący może złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.


§ 11 ZASTRZEŻENIA
8. Zakazane jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym.
9. Każdorazowo składane w Sklepie zamówienie stanowi odrębną umowę sprzedaży i wymaga
osobnej akceptacji Regulaminu. Umowa zawierana jest na czas i w celu realizacji
zamówienia.
10. Umowy zawierane na podstawie niniejszego regulaminu zawierane są w języku polskim.
11. W przypadku ewentualnego sporu z Kupującym niebędącym Konsumentem sądem
właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
12. Żadne z postanowień niniejszego regulaminu nie wyłącza lub w żadnym stopniu nie ogranicza
uprawnień Konsumenta wynikających z przepisów prawa.
13. Postanowienia dotyczące towarów i umowy sprzedaży stosuje się odpowiednio do treści
cyfrowych i umowy o dostarczanie treści cyfrowych, o ile Regulamin nie określa tych kwestii
odrębnie.


Załącznik nr 1 do Regulaminu
Poniżej znajduje się wzór formularza odstąpienia od umowy, z którego Konsument może, ale nie
musi skorzystać:

WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

Re-Na
– Ja/My(*) …………………………………………………………… niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/
naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) /
………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
……………………………………………………….
………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
……………………………………………………….
………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
……………………………………………………….
– Data zawarcia umowy(*)/
odbioru(*) …………………………………………………………………………………………………………..
– Imię i nazwisko Konsumenta (-
ów): ………………………………………………………………………………………………………………
– Adres Konsumenta (-
ów): …………………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………
– Numer Konta Konsumenta ( zwrot środków ) …………………………………………..
…………………………………………………………………………………
Podpis Konsumenta
(tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
Data ……………………………………..
(*) Niepotrzebne skreślić.

PŁATNOŚCI

W naszym sklepie za zamówione produkty zapłacisz przelewem tradycyjnym, przelewem ekspresowym (Przelewy24), kodem BLIK, kartą płatniczą oraz za pobraniem przy odbiorze.

Dane do płatności:

Natalia Skoracka    nr konta: 65124014991111001111489892, bank Pekao

Zależy nam na Twoim zadowoleniu dlatego przywiązujemy dużą uwagę do szybkiej i profesjonalnej realizacji Twojego zamówienia.

DOSTAWA

Większość produktów oferowana przez Re-Na znajduje się w naszym magazynie. Czas przygotowania zamówienia do wysyłki to maksymalnie 10 dni roboczych od momentu opłacenia zamówienia.

  • InPost do paczkomat (…zł),
  • InPost przesyłka kurierska (…zł),
  • InPost przesyłka kurierska pobraniowa (…zł).
  • DPD przesyłka kurierska (…zł),
  • DPD przesyłka kurierska pobraniowa (…zł)